Luftrummet över Ryssland fortsatt stängt för Norwegian
Publicerad den 20 september 2016Kommentarer
Norwegian fortfarande på svarta listan, de följer inte gällande lagar och regler inom EU.
http://www.radron.se/svarta-listan/
Det finns ingen anledning för EU att hjälpa Dy…
Nu är det ju så att det finns fler bolag än DY som inte har tillstånd för att flyga över Ryssland. Jobbar ni i branschen så borde ni veta att det finns bolag med svenskt AOC och svenska registreringar som har samma problem.
När Norwgiean inte betalar arbetsgivaragifter och skatter för sin personal så skall man inte heller få dra nytta av underlättnade i Sverige. Hoppas Svenska regeringen står fast vid detta för lång tid framöver. Allt blir enklare om man gör rätt för sig.
för ryssarna i EU. De kan väl flyga över sina diktatur kompisars länder. Vi behöver deras flygplan lika lite som deras olja och tråkiga inställning til fri-och rättigheter.
Amerikansk crew på DYs 787 flyver ikke øst, kun vest flyvninger…
SAS har ett historiskt AOC som fanns när EU bildades. Man har det enligt principen “grandfathers rights”. Detta är normalt när förändringar görs.
Körkortslagstiftningen tillämpar ofta en princip som kallas ”grandfather rights”. Det innebär att gamla regler kan fortsätta att gälla för den som redan har ett körkort när nya regler införs.
En regel som tillämpas på många områden och som inte ses som orättvis.
SAS har ETT samskandinaviskt AOC som ger enorma kostnads- och effektivitetsbesparingar – men det får inte Norwegian ha – det borde vara lika konkurrensvillkor i en extremt hårt konkurrensutsatt bransch.
Norwegian nekas ett AOC likt SAS. Detta skapar konkurrensfördelar vilket borde förbjudas.
Avtalet har inget med EU att göra. Men Norge kanska borde stänga överflygningar för ryssarna ett tag för att kräva ett norsk ryskt avtal.
SAS vet att de är körde när väl baggen flyger över Ryssland.
Att Ryssland gör nåt för att begränsa Norwegians regelshopping, och arbetskraftsshopping.
Hur kan det vara omöjligt att flyga ett plan med helt Norsk besättning? (Möjlighet till en kass Norgehistoria) Tyder tyvärr till ovilja/kass personal avdelning hos Norwegian.
Försök inte vrida strålkastaren bort från att detta är anledningen till att Ryssland säger nej.
DY’s fanclub vrålar “ORÄTTVIST” eller “RÄDD FÖR KONKURRENS”.
Sanningen är att Norwegian inte är konkurrenskraftiga utan att böja reglerna. Det har sitt pris!
Som nr 1. Skall Norge gå med i EU om man vill ha lika fördelar!
Som nr 2. Skall Norwegian registrera sig och ha AOC i alla Nordiska länderna, för att besitta samma fördelar som tex. SAS.
Sedan kan vi snacka…….
innfør kvoter for russerne for overflyging i norsk FIR, en av deres, en av vår i russiske FIR’er.
I dag har Aeroflot omtrent ubegrenset i norsk FIR. Inntil nylig hadde de også betydelig antall når Transaero var oppegående.
Skulle Aeroflot måtte fly rundt Bodo Oceanic, er det en betydelig omvei.
artikeln en gång till, och tänk till.
Tror artikelförfattaren behöver plugga på vädersträcken lite!
ska SAS flyga med dansk/norsk registrerade plan, mellan Sverige och övriga världen?
Wake up PH, eller vill du ha monopol?
Så varför får SAS flyga med kinesiska och japanska flygvärdinnor som de gör idag om det hänger på nationalitet?
I morse var Japan Airlines och All Nippon inne i Ryssland samtidigt, hmm
Nå må det snart være nok. Steng norsk luftrom for samtlige russiske fly! La dem fly rundt Norge når de skal til Amerika!
Det er umuligt for et internationalt flyselskab bare at have crew fra et land ombord. Hmmm rimeligt krav fra russerne da Aeroflot bare har russere ombord så klart at de ikke forstår hvorfor der skal flyve amerikanere på et norsk reg fly mellem ARN og BKK , virker temmelig märkeligt for at sige det mildt.
Vad är problemet?
Regga kärrorna i Norge så slipper du problemet snålgubben Kjos!!
Sverige ligger nog inte så bra till just nu hos Ryssland, efter diverse kritiska uttalanden, så svenska politiker väger lätt i den frågan…….
Det lär nog dröja minst 10 år och då måste bla. sanktioner samt relationerna / vänskapen till Ryssland från EU ha blivit betydligt bättre än vad den är idag!
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten