Sommarens resor hos Apollo tar fart
Publicerad den 17 december 2009Kanske är den ökade bokningsingången ett tecken på att konjunkturen vänder. Eller att fler har fått en positiv tilltro på hur den egna disponibla inkomsten ska utvecklas framöver. Den svenska kronan har ju stärkts under hösten och det påverkar även viljan att resa utomlands. Även om sommaren 2010 ser ut att bli ännu ett år då fler och fler väljer icke-euro länder.
Kroatien är ett resmål som brukar boka bra tidigt. Därför sätter Apollo in fler platser från Arlanda under perioden 12/6 till 2/10 till Kroatien. Tunisien och Turkiet är två av förra årets storsäljare som bokar bättre ännu bättre än förra året. Mamma Mia effekten verkar hålla i sig även nästa år. Skiathos är en av de storsäljande destinationerna från förra året som bokar bättre än vid samma period förra året.
– Det brukar gå att ganska tidigt urskilja vad som blir sommarens storsäljare. Mamma Mia effekten verkar hålla i sig och Turkiet, Tunisien och Egypten är andra storsäljande destinationer. Efterfrågan på All Inclusive är fortsatt hög. Dens stora skillnaden är att bokningarna har kommit igång mycket tidigare än förra året, säger Kajsa Moström informationschef på Apollo.
Apollo satsar sommaren 2010 på att öka kapaciteten till förra sommarens stora succé Tunisien med 30 procent. Dessutom lanserar Apollo Fuerteventura som sommarresmål där de storsatsar på Playitas, en ny anläggning på med fokus på hälsa och välmående. Sharm el Sheik och Dahab blir nu även sommarresmål. Apollo lanserar också den gångna sommarens storsäljare Grekland och Turkiet i ny kombination och säljer Kos i kombination med Bodrum.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten