Ökat samarbete mellan SAS och Regional Jet
Publicerad den 5 september 2019Kommentarer
Ja, det är det som kallas för marknadsanpassning.
Men antar att många som kommenterar här, vill tillbaka till Monopolstyrda verksamheter, där Staten styr och ställer.
Typ, kommunism. 😉
SAS håller på att bli en resebyrå istället för ett flygbolag
Cityjet tvingas motvilligt överge baserna i Tallinn och Vilnius. Facken har arbetat hårt emot att Cityjet anställt många lågavlönade crew och slingat de för att arbeta i Skandinavien.
En CabinCrew har mellan €350-550 i grundlön i Vilnius men arbetar fullt EASA FTL, dvs 60h per vecka i Skandinavien.
Regional Jet tar över Flybes ATR operation på Arlanda och Cityjets baser i Tallinn och Vilnius. Billigt goes billigare.
Cityjets produktion minskar medan Air Nostrum och Flybe slutar producera åt SAS. Summa summarum är samma antal flyg.
Var inte SAS Commuter bättre som underleverantör?
…man skulle gå in på COOP så är det LIDL:s
personal som är i butiken. Falsk marknadsföring.
SAS blir till slut vara ett varumärke men flygs av
andra aktörer. Sen kan “Gullan” koka hur mycket kaffe hon vill. Kanske ett kaffesurrogat.
Att ett bolag redovisar förlust säger ingenting, SAIL har helt nya flygplan och avskrivningarna är sannolikt väldigt stora.
Räknas SAS Irland som en underleverantör?
Men eftersom SAIL redovisar förlust så kanske det.är möjligt att man avbryter den verksamheten?
Gullan Purser&ServiceExpert
Gullegullegullan o hej o hå.
Lär dig en sak, ingenting är gratis, inte ens kaffe, det betalas via din biljett oavsett om du vill ha eller inte vill ha kaffe.
Go fikastund
Det sägs att de ska ha ”två” underleverantörer, innebär det en nedläggning av SAS Ireland?
Så bra med pålitliga partners så vi kan ha rätt kapacitet på rätt ställe.
Detta ligger helt rätt i tiden, och tjejerna går i SAS serviceskola så det blir samma magiska koncept på hela linjenätet.
Man kan alltid känna sig som hemma hos SAS.
och naturligtvis blir det gratis kaffe och the även där.
Välkommen ombord
Jag vet flera piloter som jobbar för Regional Jet som har bas i Sverige och Danmark och kollektivavtal enligt svensk och dansk standard.
Så varför kommer du med falsk fakta för? @”IP”
Har börjat!! Snart är alla svenska piloter stationerade utomlands
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten