Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Kmr Singapore Airlines komma tillbaka till Arn

Tråden startades av Bill Clinton

Arlanda har inte många långlinjer det är de facto.
Ser väl Qatar, Emirates och Ethiopian som säkra kort året runt.
Royal Jordanien sägs flyga säsong.
Kommer vi få Singapore Airlines tillbaka till Arn?
Air India, kommer dem ens komma tillbaka?
Jal Airlines skulle ha kommit. Men det ser ut som att dem han ångrat sig.
Royal Air Maroc tänker inte ens återvända.

Dem är så skamligt att Arn inte kan locka större flygbolag.
Det ända dem har lyckats med är att ha Ryanair i 3 år till.
Bättre att bo nära Malmö då Köpenhamn har flera långlinjer…

Publicerad den 2023-01-14 23:31
Skriv ett svar
Antal svar: 12

svar

Royal jordanien
2023-03-13 21:32

Royal jordanien var en skräll. Hoppas det går bra för dem även om jag har svårt att se att linjen kommer att överleva.
Vi får väl se vilket bolag är näst. Tror nog på etihad, ana och varför inte scoot? Dem flyger till Aten bland annat.

Anarkist
2023-01-19 08:00

Högst osannolikt att SQ skulle börja flyga till ARN, nu när det inte hår med Moskva också.
Även om vissa skribenter här tor att Stockholm är världens centrum.
Så finns inte underlag för särskilt många direkta långlinjer från ARN. Bl.a pga Swedavias enorma arrogans och inkompetens är inte ARN något hub för annat än inrikeslinjer.
Där är ARN en matar flygplats till olika hubs i Europa.

Bertil
2023-01-18 11:47

@pf,
När jag åkte var det nog 50/50, kanske med lite övervikt till fler passagerare till/från Moskva. Nu kommer ju inte Moskva att vara aktuell om linjen skulle öppnas upp i närtid. Därför tror jag inte Stockholm är aktuell för SQ de närmaste åren.

pf
2023-01-18 10:23

Ifm SQ og ARN.

En fråga vil være, hvor var det störst pax grunnlag på den tidligere rute ? Var det i Moskva, eller Stockholm ?

Den russiske hovedstad er vel neppe tenkbar destinasjon nå, og Stockholm har neppe alene pax grunnlaget.

Tomas
2023-01-17 19:00

“Jal Airlines skulle ha kommit. Men det ser ut som att dem han ångrat sig.” – Du menar väl ANA, som hade planerad att starta HND-ARN på själva nationaldagen 6 juni 2020, innan det kom en pandemi i vägen:
https://www.ana.co.jp/en/jp/international/theme/newline/hnd-arn/

P.g.a. behovet att flyga runt Ryssland har ANA fortfarande inte återupptagit riktigt all trafik på Europa som de bedrev före nedstängningen. Så vi får nog vänta ett tag till och se hur de gör. Kanske är det mer rationellt att flyga med högre turtäthet till hubbarna i centrala Europa.

(JAL som ingår i Oneworld flyger på Helsingfors.)

Owusu
2023-01-17 17:10

Etihad lanserade CPH så sent som igår!

Första gången de flyger till Skandinavien med pax. 4 gånger i veckan från 1 okt med B787-9.

Så det verkar ju finnas efterfrågan på resor till Asien.

Just SQ säljer bra på sina europeiska rutter, så jag kan tänka mig att en nylansering inte är helt omöjlig när de aktiverar några A380 samt får in de sista A350 och därmed frigör kapacitet. Däremot känns det som att typ VIE ligger före ARN i kön?

råger
2023-01-17 15:32

Kan bara hålla med Bertil. SQ’s mystiska dragning via Moskva var ingen hit. Vill man åka SQ var/är det bättre via CPH/AMS/FRA.
Har JAL haft planer på ARN ? ANA var väl nästan klara med
stationschef etc i Mars 2020 ?
AirIndia tror jag inte på, dom viktiga business resenärerna väljer
hellre LH/LX/OS än att åka direkt. För dålig kvalitet helt enkelt.
RAM har jag noll koll på, vet att dom fajtades med SNBrussels om
västafrika resenärerna (läs:gambia)
När Qatar nu “lagt ner” eller lämnat över till AY så borde det väl
lämna rum för Eithad att kliva in ? Eller så vet dom varför QR
backade ur ( lönsamhet ) och avstår därför.
Mitt tips på nästa långlinje: LATAM ( ARN-GRU-SCL)

Bertil
2023-01-15 10:52

Singapore Airlines linje till Arlanda var ändå ingen hit att åka med. Stoppet i Moskva var en pina. På hemresan landade man tidigt på morgonen när man sov som bäst. Man var sedan tvungen att lämna planet och ta sig genom rysk byråkrati med nya pass och säkerhetskontroller och vänta i en timme innan man fortsatte de sista två timmarna till Arlanda. Åker hellre direktlinjen till CPH och får längre sömn och tar sedan SAS till Arlanda. Det gäller även om jag åker business och får åka SAS dåliga Plus sista biten.

Jimmy
2023-01-15 10:12

Och SD, KD, M och L som höjer flygskatten med 9 % i 2023 utan att tveka,

Göte
2023-01-15 10:10

Göteborg får iallafall en direktlinje till New York med SAS inom kort.

Stockholmare
2023-01-15 10:07

Ja ett argument att samla allt flyg i stockholm till ARN är ju att det finns ett större kundunderlag för att locka fler bolag…

Hepp
2023-01-15 09:17

Det är dessvärre så läget är i kristider, man får vara glad att de nu nämner flyger. Göteborg har tex. ingen longhaul alls i dagsläget. Men förhoppningsvis kanske världen slipper kriser framgent och då kanske det ljusnar om nu nu inte Greta vaknar till liv igen och drar igång miljödrevet.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500