SAS Connect unstable approach
Verkar vara andra stabilized approach criterias på SAS Connect än alla andra bolag. Det här borde gå under kategorin farlig flygning. Många olyckor har skett pga unstabilized approaches.
Läskigt.
https://avherald.com/h?article=505c5898&opt=0
svar
Hej!
Detta är svar från en arbetare på SAS Connect. Till dig Sabina som sa att du vill tacka nej på grund av inläggen här så säger jag bara, väldigt tråkigt. Du ska aldrig basera ett arbete på någon annans åsikt framförallt inte när det kommer på forum som dessa utan konkreta bevis. Vill du veta något om ett arbete i förväg kan du använda dig av Linkedin och kontakta framtida kollegor där, så gjorde jag. ?? SAS är ett underbart företag att arbeta för. Du har en trygg anställning för man är medlem i Unionen. Super härliga kollegor och fantastiska upplevelser. Precis som vilket annat jobb finns det nackdelar men fördelarna tar över. Jag har aldrig jobbat inom flygbranschen innan och Connect är ett perfekt företag att starta i. Jag har hunnit besöka massa underbara länder och tack var det detta jobb har jag hittat vänner för livet, besökt destinationer jag annars kanske inte hade besökt och dessutom lärt mig att vara självständig. Tidigare hade jag aldrig rest ensam eller ens strosat runt på stan i andra länder men idag gör jag det utan problem. Jag hoppas du tog chansen och testa. Kom ihåg att åsikter som kommer från någon annan är deras egna upplevelse. Din upplevelse kanske är helt annorlunda. All lycka till ??
Mvh
Kollega på SAS Connect
@Sabina,
Jag håller med föregående inlägg. Du inte basera dina beslut på vad du läser här om SAS Connect. Du kan lugnt gå vidare med ett tryggt arbete på SAS Connect. Detta forum tillhör inte de seriösaste inom flygbranschen.
Tänk på att flertalet inlägg här på FT inte just är objektiva.av div skribenter. Bl.a. finns en del folk här som smutskastar SAS Connect pga egen agenda.
Gamla SAS är absolut inte utan ” incidents”…
Låt inte div. bittra debattörer påverka ditt beslut
Om du ska basera dina beslut efter inlägg på flygtorget så kanske flygindustrin inte är något för dig?
Jag har blivit erbjuden en tjänst som Cabin crew på SAS connect. Men nu när jag läser denna tråden så tror jag att jag måste tacka nej ?? Det känns inte alls bra efter alla negativa upplevelser och kommentarer om SAS connect..
Man kan starta hur många bolag man vill. Men har man ingen fungerande arbetsmiljö så är det inte värt ett dugg. Personal som flyr pga hur de blir behandlade får stora effekter på bolaget. Städa upp i de egna leden på management level borde vara connects prio för att bli lönsam.
https://simpleflying.com/lufthansa-launch-city-airlines/
Även LH startar ett ”bolag inkom bolaget”……
Jasså, och ni anställda har ingen del i att bolaget är konkursmässigt idag!
Jisses, snacka om verklighetsfrånvändt gnällande!
Om du inte gillar jobba på SAS, gör nånting annat, då.
Så är det för alla andra i verklighetens värld. Det är ingen mänsklig rättighet att få jobba på SAS.
Ni som är så jäkla missnöjda, hitta nånting annat att göra. Det skulle ni må mycket bättre av.
SAS är nog också det enda flygbolaget i världen som så hårt går in för att splittra bolaget, något de uppenbarligen lyckats med. Det är ledningen som är ansvariga för den extremt dåliga kultur som är i SAS.
@sgh. Tyvärr så är arbetsmiljön under all kritik.
@Lisa.SAS måste vara det enda flygbolag i världen vars flygpersonal öppet smutskastar kolleger och ledning. Verkar som om viss personal inte ens förstår att SAS Connect är en 100 % ägt del av gemensamma bolaget SAS AB.
Dagens sanning!
Men ärligt talat alla ni FVK-kramare. Vi bryr oss inte om bolaget vi flyger för heter SAS DNS eller SAS Kalle anka. Det enda vi begär är att det är ett fungerande flygbolag och en fungerande arbetsplats. Om ni bara visst hur fruktansvärt misskött connect är! Ingenting fungerar, och inte minst så är arbetsmiljön i botten. Folk mår dåligt. Ska det vara så på en arbetsplats? Det är allt från att vi inte får korrekt lön till schemaändringar som saknar motstycke i hur de anser sig kunna behandla sin personal. Säger man något så möts man av tystnad eller hårda aggressiva represalier.
sv @Jonny P. Det blir inte som förr hur än mycket ni vill. Det Nya “Riktiga SAS” kommer iatt byggas upp från SAS Connect och SAS Link. Allt annat är drömmar.
Jag föreslår att du lämnar tråden. Vi som är här får väl diskutera hur vi vill.
Är det rimligt att man har en ambition att uppnå lönsamhet på personalens och säkerhetens bekostnad? Att höra om den hemska arbetsmiljö som råder och hur man bortser från säkerhet när det kommer till personalens välmående, då kanske det är bättre att låta företaget likvideras helt. Jag skulle inte ens önska min värsta fiende att arbeta på sådan hemsk arbetsplats som connect, nu har jag tack och lov lämnat det bakom mig och det var det bästa beslutet jag tagit. Britterna sätter skräck i personalen.
Det kanske är sant det du skriver att de som bestämmer på SAS inte lyssnar på folk här på flygtorget. Men för alla som är här och läser ska det tydligt framgå att Connect är värdelösa. Det är inget kampanjade att förmedla sanningen. Connect suger och kan aldrig bli lika bra som riktiga SAS, med sina duktiga och professionella anställda. Motsatsen till wetleasebolaget Connect alltså.
Till alla SAS Connect hatare som kör på hejvilt med er oseriösa kampanj mot SAS Connect.
Vad är det vill uppnå med ert olidliga tjatande. Är ni verkligen så naiva att ni tror att SAS Connect läggs ner…
Vadsom händer med SAS vet ni ingenting om, det gör inte jag heller för den delen.
Men det är så jävligt tröttsamt att ni bara måste missbruka forumet med ert tjatande.
Vad är det ni vill ?
Vill ni att konkursmässiga SAS förstatligas och skandinaviska skatte betalare ska fortsätta sponsra ett bolag som inte klarar av konkurrensen.
Vakna, och inse att vi lever i 2023 inte 1976…
Personligen bryr jag mig inte om SAS finns kvar eller inte. Jag vill bara ha ett slut på detta olidlidiga och oseriösa kampanjande.
En ting är helt säker, dom som har makten över SAS lyssnar varken på er eller den andra lika olidliga gruppen som vill motsatsen till vad ni vill.
Det blir verkligen en home run för Norwegian i sommar. Samtidigt som Norwegian storsatsar på kundupplevelsen med en bättre och bättre produkt så går det åt motsatt håll på SAS.
Risken för inställd flight SAS-hög, Norwegian-obefintlig.
Risken för försening SAS-medel, Norwegian-Liten.
Risken för wetlease SAS-hög, Norwegian-obefintlig.
Risken för incident SAS-liten, Norwegian-mycket liten.
Chans för trevligt bemötande SAS – medel, Norwegian – mycket hög.
Pris på biljett SAS – dyr, Norwegian – rimlig.
Connect gör löneavdrag för piloter som anmäler sig som unfit så det kanske är sådant inblandat här. Det är tryggare på SAS.